piątek, 27 maja 2016

Jak zrobić dziurki pod sprężynę w oklejonej okładce nie używając bindownicy ?



To mój pierwszy kurs :)

 mam nadzieję że nie będzie aż, tak źle i zrozumienie o co mi chodzi :) :P :D

Potrzebne będą :


  • baza dietownika
  • papier 
  • trymer lub gilotyna 
  •  nożyczki :)
  • szpikulec
  • klej Magic
  • dziurkacz biurowy
  • narożniki


Dziś będę obklejać  okładkę dietownika od 

 FABRYKA WENY

w formacie B5 - więc jest co robić :)



zaczynam od odgięcia spreżyn - oczywieście delikatnie tak by wyszły okładki :) 





tekturki wyjęte, więc przycinamy papier :)

ja użyłam papieru od Bee Scrap - Tutti Fritti 

- w sam raz do dietownika- przepyszne, soczyste owoce :)


oraz Galeria Papieru - Świeżo malowane II

Ze względu że posiadam tablice do bigowania z trymerem

 Marthy Stewart wymiary podam w calach

Wymiary papieru:

okładka przód - 11 1/4" x 8 3/4"
okładka środek - 7" x 10 1/2"




Oklejamy przód pierwszej okładki- tekturki - 

 rogi przycinamy tak jak na zdjęciach 

- z jednej strony na prosto z drugiej ze skosa 




Po przyklejeniu papieru do okładki - tekturki -  w środku 

kwadracików wyciętych bindownicą robimy dziurki 

- ja używam do tego

 szpikulca - sprawdza sie rewelacyjnie !!!





Przyklejamy boki.

Zaginamy paski papieru do wewnątrz 

-  co ułatwi nam przyklejanie


- pamiętać trzeba by posmarować klejem na zgięciu 




Przyklejamy najpierw prosty bok a na niego ten ze skosa

 i tak kolejne boki.





Teraz potrzebny będzie zwykły biurowy dziurkacz

 - tylko zedjmujemy pojemniczek by było widać dziurkę do 

dziurkowania.

Kółeczko dziurkacza ustawiamy tak by nasza dziurka w 

okładce była w nim na środku.

wiem masło maślane, ale nie wiem jak to inaczej 

wyjąśnieć. 

Wszystko pokazane jest na zdjęciach :) 

Mam nadzieję że będziecie wiedzieli o co mi chodzi :) 











Potem przyklejamy środek i zakładamy narożniki.

Jedna okładka gotowa.








I tak oto powstał ładnie obklejona okładka dietownika bez

 użycia bindownicy.

Tak samo postępujemy z drugą okładką.

Zakładamy oklejone okładki na sprężyny.

Najpierw przednia okładka - zakładamy normalnie przodem -




potem tylna okładka- zakładamy środkiem do wierzchu.



Teraz tylko przygiąć sprężyny i gotowe. 












Jeszcze tylko ozdobić okładkę  

i dietownik gotowy ale to już innym razem :) 


Mam nadzieje przyda Wam sie mój kursik,

 i że wszystko jest zrozumiałe.

Pozdrawiam 




1 komentarz:

  1. Rewelacyjny kursik na 6 :) Bardzo mi się podoba!!!!!!!!!!!Dokładnie, czytelnie rewelacja!!!!!

    OdpowiedzUsuń